2015(e)ko abenduaren 3(a), osteguna

Adimen emozionala:

Ikerketa psikopedagogikoaren arloan, “Adimen emozionala” hitza Peter Salovey-ek (Harvard) eta John Mayer-ek (New Hampshire) erabili zuten lehen aldiz 1990an. Eskolan eta arlo profesionalean arrakasta zeukaten pertsonen ezaugarri emozionalak deskribatzeko erabili zuten. Baina Daniel Goleman-ek famatu bihurtu zuen kontzeptu hau “Inteligencia emocional” liburuarekin. Goleman-ek horrela definitzen du adimen emozionala: gure sentimenduak eta besteenak identifikatzeko trebezia, motibatzeko eta harremanak bideratzeko gaitasuna. Adimen-kozienteak errekurtso mentalak erabiltzeko ahalmena adierazten. Era berean, Adimen-emozionalak pertsonaren ahalmena automotibatzeko, emozioak bideratzeko, lagunak egiteko eta sentsuzko bizitza bizitzeko ahalmena adierazten du. Gizakiaren jokaera aztertzen dutenek, betidanik jakin duguna baieztatzen dute: pertsona izatea, adimen-intelektual handia edukitzea baino garrantzitsuagoa dela. Hezkuntza arloan egindako ikerketek diotenez, arrakastaren %20a adimen intelektualari esker da eta %80a adimen emozionalari esker. Adimen kozientea eta adimen emozionala ez dira kontrakoak, ezberdinak baizik. Adimen intelektuala badauka zerikusia adimen emozinalarekin, baina kontzeptu ezberdinak direla antzeman dezakegu argi eta garbi.  

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina